Bezpečnost nejmenších spolucestujících

  g+   sdílet  

Foto_2

autor fota – ŠKODA AUTO

Nezávislé sdružení evropských ministerstev dopravy, automobilových klubů, pojišťoven a organizací na ochranu spotřebitele Euro NCAP (European New Car Assessment Programme)  provádí nárazové zkoušky nových typů automobilů a vyhodnocuje jejich bezpečnost.

NCAP

Vozy ŠKODA dosahují maximálního možného zisku pěti hvězdiček i v novém, náročnějším testu Euro NCAP. Vedle ochrany dospělých pasažérů mají na celkovém hodnocení velký podíl i stupeň ochrany dětí uvnitř vozu a ochrany chodců.

Každý rodič však potvrdí, že na prvním místě je bezpečnost nejmenších spolucestujících, pro které nejsou standardní bezpečnostní pásy vhodné. Ve všech modelech ŠKODA proto najdete úchyty pro dětské bezpečnostní sedačky systému Isofix, které umožňují snadnou instalaci sedačky do vozidla a zároveň zajišťují její pevné uchycení ke karoserii. Navíc jsou doplněny o Isofixový rám nebo o úchyty TopTether v zavazadlovém prostoru, jež omezují rotační pohyb dětské sedačky a v případě nehody tak zpomalují pohyb dítěte směrem kupředu.

Foto_1

autor fota – ŠKODA AUTO

Nová ŠKODA Octavia používá také systémy aktivní bezpečnosti, které byly dosud vyhrazeny spíše vozům vyšších tříd. Mezi ně patří Front Assistant s funkcí nouzové brzdy (od května 2013), Lane Assistant, který udržuje vůz v jízdním pruhu, multikolizní brzda s automatickou aktivací v případě nehody, Crew Protect Assistant připravující prostor pro řidiče a spolujezdce k blížící se kolizi, nebo Driver Activity Assistant pro rozpoznání únavy řidiče. Tyto systémy pomáhají zabránit nehodám, nebo zmírňují jejich následky pro posádku a ostatní účastníky silničního provozu.

stasistiky

Zdroj: Havex auto a Autoperiskop

 

 

  g+   sdílet