Zvýhodněné volání podle O2? Až o 46 % vyšší cena!

Obsah dubnového dTestu

Aktuální číslo časopisu dTest 4/2024 Obsah dubnového dTestu

Sdílejte

Vydáno: 9.11.2012   

Předvánoční nabídky mobilních operátorů opět lákají na nižší ceny a výhody. Srovnání cen před slevou a po ní ale pokulhává. Telefónica O2 neváhá zdražit některé tarify až o 46 %, a přesto je inzerovat jako zvýhodněné.

Časopis dTest dlouhodobě sleduje vývoj cen mobilních operátorů a pro snadné srovnání provozuje kalkulačku tarifů na stránce www.dtest.cz/tarify. Listopadová aktualizace ceníků nižší ceny nepřinesla, o to víc překvapující je reklamní kampaň O2 slibující štědrou zimu a nízké ceny.  Společnost Telefónica O2 zdražila od 1. listopadu takzvané chytré tarify o 18 až 46 %, a přesto je inzeruje jako zvýhodněnou vánoční nabídku. To lze považovat za klamavou reklamu. Podobně zdražil i T-Mobile, ten se ale výhodností zdražení nechlubí.

Rozdíly lze najít i mezi webovými stránkami a oficiálními ceníky. Zatímco na stránkách O2 je k tarifům uváděna řada výhod, nejnovější ceník je skoupější. Srovnáme-li dva dokumenty, dojdeme k různým počtům volných minut a SMS. Na rozdílnost informací si stěžují také zákazníci na naší poradenské lince 299 149 009. Podle nich získávají jiné informace od operátorů a jiné pak mají ve skutečnosti ve smlouvách. Zde se opět jedná o porušení zákona.

Aktuální situace jen ilustruje nedokonalou soutěž mezi našimi mobilními operátory, což je ale o našem mobilním trhu obecně známo. Právníci našeho časopisu se se zjištěnými nedostatky obrátili na Český telekomunikační úřad a předali mu podnět k zahájení správního řízení.

Přihlásit