O novém druhu crash testu jsme vás na těchto stránkách informovali již dříve. Připoměňme si tedy jen základní informace. Jde o test, při kterém automobil naráží pouze 20% své šířky do pevného bloku bez deformační bariéry v rychlosti 40 mil v hodině. Oproti základnímu testu je rozdíl právě v té šířce vozidla, která musí srážce odolat a v nárazu do tvrdé a nedeformovatelné bariéry. Při běžných testech se totiž dosud vždy testoval náraz stejnou rychlostí, ale 40% šířky vozu a do deformovatelné bariéry. Nový test je tedy o dost tvrdší a podle výsledků, které jsou zatím k dispozici, je opravdu nutný. A bylo by velmi dobré, kdyby se podařilo podobných testů sestavit ještě víc. třeba by to nakonec přimělo k vývoji bezpečných aut i ty výrobce, kteří zatím staví auta právě jen podle požadavků obvyklých bezpečnostních testů.
V první sérii testů selhala většina výrobců obvykle se chlubících bezpečností svých výtvorů. Konkrétně Volkswagen s modelem Passat CC, BMW s modelem 3, Audi s modelem A4, Mercedes Benz s modelem C a další. Ti všichni si odnesli nelichotivé hodnocení označující ochranu posádky za velmi slabou až nepřijatelnou.
V celém prvním kole se objevily vlastně jen dvě výjimky, jejichž testování skončilo s výsledkem dobré. Volvo s60 a Acura TSX. A překvapení neberou konce. V nové várce testů uspěla jako dobrá třeba Suzuki s modelem Kizashi a také Kia s modelem Optima. Hodnocením přijatelné se může pochlubit také Subaru s modelem Legacy. Kde asi udělali prémioví výrobci chybu? A kolik takových?
Suzuki Kizashi
Kia Optima
Subaru Legacy