Digitální nástěnky ÁMOS vision dobývají české školy. Kromě poskytování užitečných informacích se na školních obrazovkách díky vylepšení systému nově objevuje také Poradna pro děti v obtížných životních situacích a Mapa krizové pomoci. Tyto novinky vznikly ve spolupráci s Nadací rozvoje občanské společnosti (NROS) a jejich programem Včasná pomoc dětem a také s Asociací poskytovatelů krizové pomoci (APKP).
Vyjma informací, které se standardně vyskytují na školních nástěnkách, jako je rozvrh hodin, suplování, jídelníček nebo třeba fotografie ze školních akcí, nově ÁMOS vision rozšiřuje svoje pole působnosti o virtuální pomocnou ruku. Od října se na dotykových panelech objevuje položka Poradna. Ta obsahuje kontakty na organizace, které poskytují pomoc mladé generaci v komplikovaných situacích. Další novinkou je integrovaná Mapa krizové pomoci. Díky automatickému vyhledávání polohy získá dítě či student v nouzi informace o nejbližší dostupné pomoci doslova na pár kliknutí. „Mapu krizové pomoci jsme vytvořili tak, aby si děti a mladí lidé mohli sami najít nejbližší organizaci, která by jim pomohla řešit obtížné situace, ve kterých se ocitají, a nevědí si s nimi rady. Jsme rádi, že díky interaktivním obrazovkám ÁMOS vision je mapa dostupná v mnoha školách po celé republice. Potřebná pomoc je pro děti a studenty zase dostupnější,“ říká Alena Šváchová, manažerka programu Včasná pomoc dětem.
Multimediální nástěnky se v současné době vyskytují na bezmála stovce českých škol a získávají si čím dál větší popularitu díky své komplexnosti, rychlosti a dostupnosti informací na pár doteků. „Digitální nástěnku ÁMOS jsme u nás ve škole nainstalovali během těchto letních prázdnin, od 1. září je tedy v plném provozu. Máme zatím jenom samé pozitivní odezvy – od studentů i učitelů. Zařízení umožňuje rychlý přenos aktuálních informací a změn, kterých je ve škole každý den celá řada. Bonusem jsou důležité zprávy z oblasti prevence a osvěty. Oceňujeme především fakt, že jsou tyto informace garantovány odborníky z jednotlivých oblastí,” pochvaluje si nového pomocníka PhDr. Pavel Toman, ředitel SŠ stavební v Jihlavě.
ÁMOS 2.0 je tady
Společnost inpublic group, která systém digitálních nástěnek provozuje, vytvořila na základě zpětných vazeb za uplynulý školní rok novou generaci multimediálních zařízení pod názvem ÁMOS 2.0. Původní nástěnky prošly vývojem, aby byly užitečnější a praktičtější pro současné potřeby mládeže, učitelů i vedení škol. Vylepšený ÁMOS má upravený design a disponuje novou dotykovou zónou s rozšířeným počtem tlačítek. Z hlediska obsahu se objevuje také zpravodajství ze studentské redakce, aktuální počasí včetně regionální předpovědi, pomoc s výběrem školy či seznam zajímavých mimoškolních aktivit. „Smysluplné projekty a zpětná vazba od našich uživatelů jsou pro nás hnacím motorem pro další práci a vývoj systému. Jsme nadšení ze spolupráce s NROS a APKP, významnými subjekty, pro které bezpečí dětí hraje prim, a samozřejmě také z nové generace ÁMOS vision, která nás zase posouvá o kus dál,“ vysvětluje Richard Prajsler ze společnosti inpublic group, která systém digitálních nástěnek provozuje.