Sophos odhalil nové taktiky vývojářů fleeceware aplikací

  g+   sdílet  

Vývojáři fleeceware aplikací mění taktiku na okradení neopatrných uživatelů; Sophos přináší tipy, jak se vyhnout podvodům fleeceware aplikací

1420_gp_policy_example

 

Téměř rok od svého prvního oznámení o „fleeceware“ aplikacích, které přesvědčují zákazníky k zaplacení nepřiměřeného předplatného, zveřejnili výzkumníci společnosti Sophos, celosvětového lídra v řešeních kybernetického zabezpečení nové generace, aktualizaci bezpečnostního reportu s názvem Pravidlo pravdivé reklamy selhává v boji s fleecewarem.

1420_icons_iosflc_s_c

V nejnovější studii bezpečnostní experti poukazují na to, že vychytralí vývojáři přizpůsobují své aplikace tak, aby to vypadalo, že odpovídají novým pravidlům společnosti Google pro Obchod Play, která byla navržena s cílem zabránit podvádění zákazníků.

1420_price-collage

 

1420_virus-android

„Na základě triků, které používají vývojáři fleeceware aplikací, jsme pro uživatele navrhli praktické tipy, jak se vyhnout těmto podvodným aplikacím, které z uživatelů chtějí vylákat peníze,“ informuje Patrick Müller, zástupce společnosti Sophos v České republice a Slovensku:

  • Zkontrolujte si, zda v popisu aplikací nenajdete drobným šedým písmem informace o cenách předplatného.
  • Dávejte si pozor na „bezplatné zkušební verze“, které zpravidla fungují jen několik dní, než zákazníka oberou o tučné, automaticky aktivované předplatné.
  • Vyhněte se obecným aplikacím, jako jsou různé editory fotek nebo aplikace na vytváření tapet na pozadí, které nemají doporučení od dalších uživatelů, protože to vypadá, že právě ty jsou nejčastější formou fleecewaru.
  • Nahlašujte aplikace, u kterých si všimnete, že požadují přemrštěné ceny za jednoduché služby.

Nový report také odhalil:

  • Jak nyní tvůrci fleecewaru používají zavádějící popis, aby to vypadalo, že aplikace odpovídá podmínkám, ale přesto se snaží neopatrné uživatele podvést přemrštěným předplatným, kdy si třeba za jednoduchou tapetu na pozadí obrazovky účtují až 2 000 korun týdně!
  • Jak vývojáři lákají uživatele do „králičí nory“, když je nechají prozkoumat aplikaci za úvodní obrazovkou a pak je začnou bombardovat drahými a zastrašujícími nabídkami předplatného, i když se snaží aplikaci opustit.
  • Seznam aplikací, u kterých bylo zjištěno, že zákazníkům účtují přemrštěné předplatné a porušují nová pravidla proti fleecewaru.

Další zdroje

 

 

  g+   sdílet