Mnoho autobaterií v zimních podmínkách nefunguje. Podívali jsme se, čím je tento stav zapříčiněn.
Děsivé výsledky testu
Výsledek byl překvapující, ne-li katastrofální. Tři z testovaných autobaterií neprošly. A sice se jednalo o typy Banner Power Bull , Exide Premium a TCS. Všichni tři nedosáhli při studeném startu ani na vytištěné hodnoty na štítku baterie. Bohužel jen jediná z těchto společnostní (Banner) reagovala na tento test a oznámila plány na zlepšení kvality produktu. První testy s novou baterií od firmy Banner ukazují, že upravený návrh řešení již dosahuje lepších výsledků v testu.
Dobré: Moll a Varta
V nejlepším světle, ne-li vynikajícím, se představila společnost Moll s produktem M3 plus a Varta s baterií GTV3.
Nákup baterie s překážkami
Nedostatek odpovídajících informaci o produktu při koupi nové autobaterie, je hazardováním se startem a správnou funkčností vašeho vozidla a tak kupující obvykle není schopen správně posoudit technickou kvalitu výrobku přímo v obchodě. Také známé značky již nejsou jistou zárukou kvality baterie. Proto žádáme výrobce, aby své baterie řádně vybavily datem výroby, instrukcemi o údržbě a výkonnostních vlastnostech baterie, které jsou srozumitelné pro laiky.
Kontrola baterie ve vozidle
Prakticky všechny moderní akumulátory jsou bezúdržbové. Bohužel část lidí nechává například rozsvícená světla po zaparkování, přebíjí autobaterii doma v nabíječce nebo má vadný alternátor. Tyto věci mají za následek rychlý konec baterie. Z tohoto důvodu by měl být akumulátor ve vozidle alespoň jednou za rok, nejlépe na podzim, odborně zkontrolován. Včasné rozpoznání slabé baterie vám totiž zajistí bezproblémový chod vašeho vozu v zimních měsících.
Zdroj: ÚAMK