Většina odborníků odpoví, že samozřejmě ano. Mnoho z nich ale také dodá, že si je čte tolik firem a institucí, že je to vlastně úplně jedno. Přesto se právě nástroje pro analýzu textu obsaženého v e-mailech v nedávné době staly terčem kritiky konkurenční společnosti Microsoft, která v rámci této kampaně doporučuje uživatelům přejít na, údajně, bezpečnější produkt Microsoft Outlook.
Proč to dělá Microsoft je jasné, podařilo se jim právě přepracovat svoje e-mailové služby do nové podoby a dost od tohoto kroku očekávají. Odpověď na otázku proč to dělá google je také jasná. V rozhraní e-mailového klienta Gmail zobrazuje reklamy a zobrazuje jich tam hodně. A aby byla pravděpodobnost kliknutí na tyto reklamy co nejvyšší, prochází jeho stroje obsah e-mailů a podle obsahu zobrazí související reklamy. Proč by zrovna tohle mělo být nějak nebezpečné je nakonec zcela jistě tou nejsložitější. Záleží tak spíš na každém jednotlivém uživateli, zda mu zrovna tohle vadí či nikoli. Přímo z hlediska bezpečnosti o nic zásadního nejde. E-mail ostatně, stejně jako třeba telefon, nijak bezpečnou formu komunikace nepředstavuje a pravidlo,l že kdo chce, k datům se dostane, platí už dlouhé roky.