Automobily jezdí úsporněji, komfortněji a bezpečněji, pokud komunikují s řidičem, dopravní infrastrukturou a ostatními automobily.

  g+   sdílet  

audi conect

 

Audi pracuje pod hlavičkou programu Audi connect na ještě přínosnějším síťovém propojení svých modelů.

V uplynulých čtyřech letech

- probíhal v blízkém okolí Frankfurtu nad Mohanem zkušební provoz simTD, v němž značka se čtyřmi kruhy získala důležité poznatky – mimo jiné i pro projekt „traffic light info online“.

V hromadném zkušebním provozu simTD (Sichere und Intelligente Mobilität Testfeld Deutschland – testování bezpečné a inteligentní mobility v Německu) značka Audi zodpovídala za tzv. analýzu požadavků, z níž vzešla základní kostra projektu. Inženýři značky Audi kromě toho vedli několik jednotlivých projektů – včetně asistenta pro sledování světelných fází na semaforu, předvídání dalšího průběhu cesty a rozšířené navigace. Škálu aktivit završila spolupráce v oblasti asistenta pro průjezd křižovatkou. Testovací flotila Audi zahrnovala 20 vozidel.

Anna Gruberová, ředitelka divize Audi společnosti Porsche Česká republika říká:

„Projet celým městem na ‚zelené vlně‘ je snem každého řidiče, a to zejména v době dopravní špičky. Nové projekty značky Audi v oblasti síťového propojení vozidla s ostatními vozidly a dopravní infrastrukturou ukazují, že splnění tohoto snu by se mohlo jednoho dne stát realitou. Je to další důkaz komplexního přístupu značky Audi k řešení problémů v oblasti individuální mobility. Mezi pozitivní přínosy patří kromě úspory času čistější životní prostředí, nižší provozní náklady a vyšší úroveň bezpečnosti a komfortu.“

Informace, přenášené ze semaforů do vozidla

- jsou zobrazovány v grafické podobě na displeji informačního systému. Řidič dostává tímto způsobem informaci o rychlosti jízdy, s níž se dostane k dalšímu semaforu v okamžiku, kdy na něm bude svítit zelená. Akustické signály přitom včas varují před červenou. Zbývající dobu čekání na zelenou může řidič sledovat na displeji.

Asistent pro sledování světelných fází na semaforu („traffic light info online“)

- umožňuje snížit emise CO2 až o 15 procent. Plošným zavedením této technologie, která je již zralá pro zavedení na trh, by se jen v Německu ušetřilo celkově cca 900 milionů litrů paliva za rok. Audi v současnosti registruje velký zájem ze strany mnoha měst a obcí.

V průběhu šestiměsíční praktické fáze

- jíž byl projekt před časem ukončen, ujelo celkem 500 zkušebních řidičů se 120 vozy a třemi motocykly více než 1,65 milionu kilometrů. Vozidla byla vzájemně propojena prostřednictvím speciálně vyvinuté radiotechniky a centrály pro řízení dopravy, aby mohli být řidiči informováni o dopravních podmínkách a upozorňováni na nebezpečí.

Zdroj: Periskop.cz

  g+   sdílet