Obvyklým způsobem moderního testování bezpečnosti aut je čelní náraz 40% šířky vozidla do pevné překážky v rychlosti 64km v hodině. A vzhledem ke zlepšujícím se výsledkům jednotlivých modelů téměř všech značek s tím nejspíš výrobci počítají. Co se ale stane, když se pravidla testování změní a přesazení čelního nárazu se zmenší? V praxi k takovým nehodám dochází poměrně často a tak se je americký institut dálniční bezpečnosti rozhodl prověřit. S nepříliš dobrými výsledky. Se zpracování takového nárazu mají velké problémy i konstrukce předních automobilek. Jedinými výrobci, kteří uspěli v prvních testech se tak stalo Volvo a japonská Acura. Jak je vidět, většina ostatních výrobců své vozy opravdu staví spíš pro crash testy než pro reálnou bezpečnost ve všech situacích.
Volvo S60 – dobré
Acura – dobré
BMW 3 – slabé
Audi A4 – slabé
VW Passat CC – špatné
Lincoln MKZ – slabé